Implikácie:
- tak ako sa kvalita školstva prejavuje na úrovni vzdelania jednotlivca a následne i jeho chápania prebiehajúcich dejov a udalostí, tak sa konkrétna náboženská škola-viera prejavuje v úrovni jeho duchovného rastu a limituje tak úroveň získaného poznania väčšiny žiakov. Ale vždy platí, že škola je len základ a každý sa môže vzdelávať ďalej sám.
- Najobjemnešia, všeobjímajúca matrica pochádza od Stvoriteľa/HNR. Preto všetko, čo neodpovedá jej energii/(kozmickým) zákonom, bude postupne slabnúť a zanikne, a naopak, to, čo s ňou harmonizuje, bude rezonančne rásť a mohutnieť.
- Svedomie versus spravodlivosť - podľa mňa sú oba pojmy sú filtrované kultúrami; napr. ukameňovanie nevernej ženy chápu adepti islamskej školy ako spravodlivý trest. Ak chápem svedomie ako čiastočku (fraktál) Stvoriteľa, tak ho považujem za najvyššiu hodnotu. Ak mi pomáha určovať, aké konanie je s ním v súlade (t.j. spravodlivé), tak prakticky svedomie=spravodlivosť.
Záver:
človek konajúci v súlade so svedomím koná spravodlivo. Nie je teda pravda, že jeden je "lepší", duchovne vyspelejší, ako ten druhý (viď aktualizácia nižšie). Takéto delenie slúži skôr na fragmentáciu síl/davu ako na ich zjednocovanie.
Aktualizácia: "Nie je teda pravda, že jeden je "lepší...", - myslím prípad, či je lepší ten, kto koná v súlade so svedomím, alebo ten, kto koná spravodlivo.