dum 09.11.2022 22:45 Zobraziť v diskusii

Re: Islám a kultura v muslimských zemích

@Milo povedal/-a:

Ogar Valach povedal/-a: Daj citát z koranu a nie interpretácie starého VP ZSSR.

Väčšina kresťanov to nebude vedieť: O ukrižovaní Ježiša sa píše aj v Koráne. "...a pritom ho nezabili ani mu nedali podstúpiť smrť na kríži. Nemajú o tom žiadne vedomosti, ale riadia sa len domnienkou." (Súra 4:157) Podľa islamskej viery Ježiš nezomrel na kríži. V Koráne sa píše, že "sa im to len zdalo" ako ukrižovanie, ale v skutočnosti nebol nikto ukrižovaný, ale Boh vzal Ježiša k sebe.

Abdul-Ahmad Rašíd sa na to pýta islamského teológa Hamideha Mohagheghiho.

Takže podľa Koránu, ako ho interpretuje drvivá väčšina islamských komentátorov, nedošlo k ukrižovaniu ani k smrti na kríži, ale k Ježišovmu nanebovstúpeniu. Moslimovia sa však nezhodujú v tom, či zomrel pred vzkriesením do neba. Niektorí komentátori sa domnievajú, že zomrel po tom, ako bol zachránený z rúk svojich nepriateľov, krátko nato vstal z mŕtvych a vystúpil do neba. Iní kladú Ježišovu smrť do posledných čias. Iní komentátori tvrdia, že ukrižovaný nebol Ježiš, ale "náhradník". Ako Ježiš zomrel, je v Koráne otvorené. Keď však Korán popiera Ježišovu smrť na kríži, hovorí, že jeho telo bolo zabité, ale nie jeho duch a jeho posolstvo.

Nie Boží syn

"On povedal: 'Ja som Boží služobník. Dal mi Písmo a urobil ma prorokom." (Súra 19:30) Korán sa v mnohých prípadoch zmieňuje o Ježišovi Kristovi, jeho živote a diele a zaraďuje ho medzi veľkých prorokov náboženských dejín. Ježiš bol viac než len obyčajný prorok poslaný Bohom ako zakladateľ náboženstva. Korán zaraďuje Ježiša medzi veľkých Božích poslov, ale popiera jeho synovstvo s Bohom. Podľa Koránu je Ježiš spolu s Noemom, Abrahámom, Mojžišom a Mohamedom jednou z najväčších postáv v dejinách prorokov. Boh si ho vyvolil, aby ho urobil prorokom. "A spomeňte si na čas, keď sme od prorokov prijali sľuby, tak ako sme ich prijali od vás a od Noema, Abraháma, Mojžiša a Izáka, syna Máriinho, a prijali sme od nich slávnostný sľub." (súra 33)

Ježiš je v Koráne považovaný za pravého potomka Ibrahima (Abraháma) a zároveň za bezhriešnu ľudskú bytosť s výnimočným charakterom a zvláštnymi schopnosťami. S Máriiným panenstvom sa uznáva aj jeho božský pôvod (súra 3, 45-48). Moslimovia veria v Máriino panenské počatie a narodenie Ježiša prostredníctvom pôsobenia Božieho Ducha, ale neveria, že Ježiš je Boží Syn. Pre moslimov predstavuje kresťanský koncept Trojice Boha ako Otca, Syna a Ducha Svätého druh polyteizmu, ktorý islam ako monoteistické svetové náboženstvo odmieta. Preto Korán nepovažuje Ježiša za Božieho Syna (súra 9, 30; 19, 36). Podľa islamského presvedčenia bol Ježiš len jedným z dlhého radu pravoverných prorokov - ako prorok islamu však svojím významom stojí až za Mohamedom. Ježiš tiež robil zázraky. Je jedinou postavou v Koráne, ktorá stvorila vtákov z hliny, uzdravila malomocných, chodila po mori a vzkriesila mŕtvych.

Žiadny prvopočiatočný hriech

Keďže moslimovia neveria v kresťanské učenie o prvotnom hriechu, neexistuje teologická potreba zástupnej obety Ježiša Krista na kríži za vykúpenie všetkých hriešnikov, a teda ani Ježišovo ukrižovanie a jeho vzkriesenie. Moslimovia veria, že každý jednotlivec sa musí zodpovedať Bohu za svoje skutky. Myšlienka prevzatia viny je tu teologicky vylúčená: Každý veriaci sa nakoniec musí zodpovedať samotnému Bohu, a preto je každý zodpovedný aj za svoju spásu.

Zatiaľ čo moslimovia zdôrazňujú spravodlivý život a zodpovednosť pred Bohom ako spoločné učenie Abraháma, Ježiša a Mohameda, myšlienka Ježišovho sebaobetovania za ľudstvo, Božieho odpustenia, milosrdenstva a milosti, ktoré sú na ňom založené, sa takmer neberie do úvahy.


Toľko výpoveď islamského teológa.

Ak si uvedomíme, za akým účelom boli náboženstvá vytvorené, objasní nám to rovnako protiislamský fanatizmus Ogara Valacha na jednej strane i islamský protikresťanský fanatizmus na strane druhej.

Koncept Svätej trojice ako druh polyteizmu je v poriadku. Trojica sa v NZ vôbec nespomína. Boh v troch rozličných osobách je kresťanská vyfabrikovaná dogma a pritom je to taktiež monoteistické náboženstvo. Ježiš Kristus jasne povedal:" Ja a Otec sme jedno". "Otec je vo mne a ja v Otcovi"atď. Aj keď sa to tu popiera, vyplýva z toho že Boh Otec, Najvyšší Duch sa inkarnoval do tela Ježiša Krista. Už sa to preberalo. Na rozdiel od islamského teológa a komentátorov koránu je evidentné že sám Boh zostúpil do tela Ježiša Krista aby skúsenostne podstúpil v rámci pozemskej misie okrem iného aj mučenie, smrť ukrižovaním, no taktiež aj vzkriesenie, zmŕtvychvstanie a transmutáciu tohto typu tela. Predsa vedel a aj o tom vravel viackrát dopredu že sa tak má udiať....Jn 11,25
Ježiš jej povedal: „Ja som vzkriesenie a život.

Táto stránka je náhľadom príspevku fóra Kriticko-spoločenský blok KSB. Viac o fóre.