Franta 02.02.2023 13:25 Zobraziť v diskusii

Re: Postup pri odopretí výkonu mimoriadnej služby

Čeští vojáci nemohou být vysláni do války na Ukrajině, pokud by parlament ČR nevyhlásil válečný stav.
Parlament ČR nemůže vyhlásit válečný stav, pokud není BUĎ napadeno fyzické území ČR, nebo napaden takový náš spojenec, se kterým máme uzavřenou mezinárodní smlouvu o společné obraně proti napadení.
S Ukrajinou žádnou takovou smlouvu uzavřenou nemáme a ani se prokazatelně neprojednává ani na vládě, ani ve Sněmovně.
V žádném jiném případě není vstup ČR do války možný, protože Ústava to ve článku 43 nedovoluje a ve Článku 2 to naopak zakazuje. ČR žádné vojáky do války na Ukrajinu poslat nemůže, protože jí to zakazuje Ústava. Protože ČR nemá s Ukrajinou žádnou smlouvu o kolektivní obraně, žádná taková smlouva není v Parlamentu ani předložená vládou, prostě prokazatelně neexistuje.
Vláda nemůže nic takového dělat sama, protože se zodpovídá parlamentu, podle Ústavy je mu podřízena a Parlament má pravomoc vládě jakoukoli její svévoli v otázkách války pouhým nadpolovičním usnesením okamžitě zrušit.
ARMÁDA MÁ NIKOLI MOŽNOST, ALE VÝSLOVNĚ POVINNOST NESPLNIT ZLOČINNÝ ROZKAZ
I kdyby vláda zkusila rozkázat armádě účast ve válce nedovolené Ústavou bez souhlasu Parlamentu, armáda by se jí vzbouřila – protože musí. Je to její povinnost. Všechny armády NATO mají v důsledku Norimberského procesu právně zakotvené, že voják nejenže nemusí poslechnout nezákonný rozkaz – ale pokud je rozkaz trestným činem, potom jej voják výslovně poslechnout přímo nesmí. https://cz24.news/armada-ma-nikoli-moznost-ale-vyslovne-povinnost-nesplnit-zlocinny-rozkaz-za-jakych-podminek-a-kdo-nemuze-vyhlasit-valku-vyslat-sily-a-mobilizovat/

Táto stránka je náhľadom príspevku fóra Kriticko-spoločenský blok KSB. Viac o fóre.