Lin 27.11.2023 19:02 Zobraziť v diskusii

Re: Správy zo Slovenska

ad "továrna na baterky":

Sice megainvestice a další pracovní místa - což je podle současných měřítek "terno". Ale...

Osobně mám proti baterkám do elektromobilů (tak jsem pochopila výrobu) velký odpor. k elektromobilům vůbec. Považuju je za slepou cestu vývoje a to z mnoha důvodů. Jednak mají tato auta mnoho proti, jednak je výroba moc drahá a drahý je i provoz. Už jste napsali, že se zničí další velké části půdy. K tomu musíme připočítat další půdu na síť nabíjecích stanic. A dostáváme se k zásadní otázce = čím chtějí v "zelené Evropě" nabíjet, když elektřina je tak drahá? V Čechách hrozí, že v obcích budou svítit snad jen ve svátek, v mnoha oblastech se skutečně jakoby vracíme do doby parního stroje a petrolejek. Tak k čemu elektroauta?

A k té zastavěné půdě si připočtěme ještě těch milion sajrajtů, které se při výrobě používají nebo vznikají a zamořují životní prostředí. Já nevím, ale prof Staněk vyprávěl o autech na vodík, do kterých lijete jako palivo vodu. Podle něj jsou auta vykoumaná, provoz levný a velmi ekologický - jen by jejich výroba nebyla žádný "byznys".

A proč nefandím elektovehiklům a ani slunečníkům, větrníkům a jiným "zeleným" jakoby alternativám?

Protože nejsou alternativami a vůbec nešetří životní prostředí. Je to podvod. Ani slunečníky, ani větrníky neumíme ekologicky likvidovat, natož recyklovat. prostě na to nejsou technologie. Přitom obsahují pro životní prostředí velmi nebezpečné látky. Jako příklad postačí plasty, které se sice třídí, ale jejich zpracování (recyklace) je už obrovský problém. No a v mnoha případech si "ekologicky čistá" Evropa nechtěla špinit "ruce" a svůj odpad vyvážela do zemí třetího a čtvrtého světa. Tam se zahrnoval do země nebo sypal do moře.

Táto stránka je náhľadom príspevku fóra Kriticko-spoločenský blok KSB. Viac o fóre.