Upozorňujem na nedostatky, neupozorňujem na správne veci. Aj v reštaurácii sa ozveš hlavne keď si nespokojný, nie keď niečo splňuje bežný štandard.
Ad1.Upozorňujeme, tak ako každý jeden človek, na to čo sa nám JAVÍ ako nedostatok, na základe NAŠICH poznatkov a vedomosti, teda toho čo máme uložené v našich infopoliach (vedomostiach-poznatkoch-skusenostiach atď. a t.p.) ako VZOR-ETALÓN pre tú konkrétnu oblasť. Aj v reštaurácii, to s čím sme my nespokojný môže (ale tiež samozrejme nemusí:-) ) byť pre iného podkladom pre spokojnosť. To ČO sa nám javí ako čistá a úplná PRAVDA, môže byť pre iného čistá a úplná LOŽ.
nezabudnime na to
Ad2.V reštaurácii máme napr. 10 ľudí spokojných a 10 ľudí nespokojných. Z tých 10 ľudí nespokojných dá rôznym spôsobom najavo svoju nespokojnosť cca 7, a naopak z 10 ľudí spokojných dá najavo svoju spokojnosť ...... iba cca 3!. Preco to tak je , by bolo na dlhé písanie a objasňovanie AKO funguje ľudská myseľ (o.i. čo sú a ako fungujú tzv. emócie atď.). Berme to ako reálny fakt. ( vid aj konkrétny citovaný príspevok ) Nič to však nezmení na skutočnosti, že aj tento jav, výrazný nepomer prejavu SPOKOJNOSŤ-NESPOKOJNOSŤ je jedným z dôvodov frustrácie a postupného pracovného vyhorenia, nielen zamestnancov v službách ale aj: ...moderátorov v diskusných fórach
Táto stránka je náhľadom príspevku Kriticko-spoločenského bloku.Viac o bloku.