dum 31.05.2022 23:05 Zobraziť v diskusii

Re: Úvahy o Bohu a Vesmíre

@jardob povedal/-a:

@Rusofil povedal/-a:

@dum povedal/-a:
Panteóny božstiev sú boží synovia-či už padlí alebo nie.

K tak zvanému panteonu Slovanských Bohů. Žádný takový panteon neexistoval. Ať pátrám, jak pátrám, tak ze žádného dostupného zdroje jsem se o žádném panteonu nedozvěděl, nevím jak k němu ty Slovanské spolky dospěli. Jediné co jsem vypátral, bylo to, že praslované uctívali přírodu a Boží kony, podle kterých žili. V případě potřeby se obraceli se žádostí nebo modlitbou k Bohu a žádali tu o déšť, tu o vítr, atd. Co uctívali jsem popsal ještě na starém fóru, v diskusi o Významových rovinách Ruského jazyka. Současné panteony, které prezentují různé Slovanské spolky, jsou dle mého jen snahou vytvořit něco na podobného, jako mají Řekové, Římané a další civilizace.
Proč si myslím, že Slované žádný panteon neměli. No proto, že takový panteon je možné vybudovat jenom v centralizovaném státě. U Slovanů tato centralizace nebyla, byl to útvar různých rodů. Tudíž nebyla politická situace na to, aby takový panteon existoval ne roky, natož staletí, nebo tisíciletí.
O panteonu mluví buďto novověcí příslušníci různých spolků, nebo nepřátelé Slovanů, kteří se kritikou panteonu vůči Slovanům vymezuji. Přičemž nepopírám, že v jednotlivých rodech, lidé dávali těm, od koho něco žádali svá jména. Např. Lešij - ochránce lesa atd. ale u každého rodu bylo toto pojmenování jiné. Nebyla centrální vláda, nebylo centrální náboženství, nebyl centrální Slovanský panteon. Bylo jen jazýčestvo na základě JŽO. Tito tzv."Bohové" nikdy nebyli systematizováni.
Podle véd, které jsem měl možnost trochu nastudovat (pořád studuji), tak energie tvoření pocházela jen od jednoho "nepochopitelného" Boha - Stvořitele.
Kromě něj. naši vzdálení předkové ctili své první předky a kurátory, kteří byli také považováni za bohy (skutečné osoby postavené na úroveň Bohů), ale Bohy nebyli. Vynalezli také speciální obrazy, které jim umožňovaly soustředit pozornost a vůli mnoha lidí ovládat přírodní síly (takoví lidé existují i dnes, jednoho takového znám), a tito lidé jsou jako malí bohové, takže museli spojit svou vůli a psychickou energii k velkým skutkům. Tyto obrazy byly také nazývány bohy. Takže pokud si přečtěte pozorně jejich charakteristiku, tak Bohem Tvůrcem byl jen jeden Bůh. Ostatní byli něco jako Dominik Hašek, po návratu z Nagána, kde lidé na náměstích skandovali Hašek je Bůh.

Doplním ještě k Velesově knize. Nechápu, proč se její odpůrci k ní staví tak negativně, ale asi tuším. Tato kniha totiž nepopisuje nic jiného, než historickou posloupnost vládců u jednotlivých rodů Slovanů, historické události a jejich přebývání (Slovanů), nebo migraci na tom, kterém území. Je to něco jako učebnice dějepisu. Zaplňuje tak určité vákuum historie Slovanů v období od 2.tisíciletí před n.l., až do období 1.tisíciletí n.l. Největším důkazem o její pravosti je to, že některé historické události v ní popsané historikové potvrdili na základě archeologických nálezů až v posledních dvaceti letech. Přičemž to samé (historické nedoložení událostí) v minulosti posloužilo k prohlášení Velesovy knihy za falzum.

Neviem, či to tak bolo so všetkými názvami, ale napr. "Perún" v staroruštine znamenal "Blesk". Podobne "Svarga" (boh Svarog) je zo sanskrtu a znamená "obloha; hviezdne nebo". "Jarij" v staroruštine znamenal "jasný, žiarivý" (dnes sa ten význam trochu zmenil) - to k Jarilovi. Zaujímavé je na tom to, že ak praslovania oslovovali prírodné javy, tak hľadali za nimi intelekt (ducha), preto sa im prihovárali.

Generál Petrov vo svojej knihe prišiel s takou myšlienkou, že Celovesmírna Matica (to, čo by Veličko nazval "Božie predurčenie", ktoré na počiatku stvoril Boh) je vlastne to, čo v náboženstve nazývajú "Duch svätý". T.j. na počiatku Boh stvoril V MATERII svojho dvojníka, ktorý je hlavným režisérom všetkého, čo sa vo Vesmíre deje. Je zároveň aj učiteľom pravdy. To znamená, že Vesmír môže mať svoj vlastný intelekt daný Bohom Zhora. Tento Duch Vesmíru má mravnosť a znalosti od Boha a je Bohu veľmi podobný.
Z tohto hľadiska by ani panteisti neboli až tak celkom mimo, ak predpokladajú, že Vesmír-Príroda je Boh. Nie je to pravda úplne, pretože Vesmír je Boží výtvor (napriek tomu pravdepodobne nemá začiatok ani koniec), ale intelekt a duch Vesmíru je Bohu veľmi podobný. Veď Duch svätý je Duch Boží. A ak praslovania uctievali prírodu a hľadali v nej intelekt, ktorý všetko riadi, tak tiež boli veľmi blízko pravdy.

O prírode,živočíchoch,rastlinách,nerastoch ,vesmíre atď.už prebehli debaty aj na starej vode takže sa veľa k tomu vyjadrovať nebudem, tie debaty boli dosť iskrivé.Len zopakujem:Príroda nemá poňatie Ja som,ja existujem-takže poňatie samej seba......Ateizmus popiera existenciu akéhokoľvek Boha. Panteizmus dáva do
rovnosti prírodu alebo celý vesmír s Bohom. Tento názor prakticky poníma vesmír
ako samotného Boha. Je tu teda určitý stupeň stotožňovania Boha s vesmírom, ako
jedno a to isté, v tom zmysle, že vesmír je manifestáciou Boha a Boh je
manifestáciou vesmíru. Preto panteizmus nie je až tak ďaleko od ateizmu. Deizmus
uznáva, že všetko a každý bol spočiatku stvorený akýmsi Bohom, ale že Boh má
malý záujem o záležitosti Svojho Stvorenia a necháva ho tak bez toho, aby mu
poskytoval akýkoľvek vstup alebo zjavenie. A napokon, teizmus hlása, že Boh
je Stvoriteľ, a nielen to, ale osobne je zaangažovaný vo
všetkých záležitostiach Svojho Stvorenia, poskytujúc mu Svoj vstup pomocou
akýchsi zjavení, ako je napríklad to, ktoré je obsiahnuté v kresťanskej Biblii a v
svätých knihách všetkých ostatných náboženstiev. Teistický názor na
osobné angažovanie sa HNR v Stvorení sa približuje realite tohto faktu, napriek
tomu spôsob akým chápe Pravú Prirodzenosť HNR je úplne skreslený, pretože sa odvodzuje z doslovného zmyslu svätých kníh.

Táto stránka je náhľadom príspevku fóra Kriticko-spoločenský blok KSB. Viac o fóre.