Počtář 20.09.2022 02:52 Zobraziť v diskusii

Re: Na leteckém dni v Nevadě se zřítil československý bitevník. Pilot zemřel

Z tohoto článku
https://www.flyingmag.com/reno-jet-gold-race-ends-in-tragedy/
se dozvíme, že:
i. k havárii došlo u 5. pylonu (že to bylo při 3. kole závodního okruhu, který měl 6 kol víme z článku, který linkovala Mrakoplas výše)
ii. havarovaný letoun je Aero L-29 Delfín, se startovním číslem 29
iii. závodu se účastnilo celkem 8 letadel
iv. všechno jsou to Aero L-29 Delfín nebo Aero L-39 Albatros
v. i ostatní letadla mají zajímavá startovní čísla
vi. jaké je logo závodu

Zde
https://www.racingjets.com/
na 1. a 4. fotografii je havarovaný letoun, je celý červený a na bocích trupu a na křídlech má bílé číslo 29

Zde je stručný životopis pilota Aarona Hogue, byl zkušený
https://www.racingjets.com/pilots/aaron-hogue/

Pilot je (spolu)majitel rodinné firmy na výrobu zbraňového příslušenství a nožů.
https://www.hogueinc.com/about-us

Odtud
http://hogueairforce.com/
se lze dozvědět, že letoun musel velmi dobře znát, protože jej víceméně “vyrobil” a nazývá ho “Super Delfin”. Mimo jiné do něho místo čs motoru instaloval téměř 2x výkonnější americký - viz fotky z restaurace druhého (modrého) stroje L-29. Skoro to vypadá, že po restauraci letounu zůstal Československý pouze drak.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Drak_letadla

Pokud se týká

@Kancelar povedal/-a:
Mam z toho zmiesane pocity.

Také mne titulek “Na leteckém dni v Nevadě se zřítil československý bitevník. Pilot zemřel” na novinkách poněkud vyděsil. Naštěstí prestituti nezklamali.
Nebyl to letecký den, ale závod. Nezřítil se, ale havaroval. Letoun byl amerického majitele, původně Československé výroby, ale po konverzi/restauraci v něm mnoho Československého nezbylo. Pilotem byl americký občan (schválně nepíšu američan). A nebyl to bitevník, ale cvičný letoun. Vím, že L-29 i L-39 měli své (lehké) bitevní verze, které byly používány jednak pro výcvik a jednak byly použity i ve skutečných bojích, viz zde
https://cs.wikipedia.org/wiki/Aero_L-29_Delfín
a i zde
https://en.wikipedia.org/wiki/Aero_L-29_Delfín
Ale to není případ havarovaného stroje. Z fotek je vidět, že stroj neměl nic, co by umožňovalo podvěsovou montáž zbraní. Konec konců, je to u závodního stroje logické. Pokud vím, tak do trupu zabudované hlavňové zbraně nebo vnitřní pumovnice v konstrukci těchto letounů nepřipadají v úvahu.

Táto stránka je náhľadom príspevku fóra Kriticko-spoločenský blok KSB. Viac o fóre.